Ekonomiassistent till Strömma Sverige

Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas i ett av Sveriges största upplevelseföretag. Strömma är pålitliga, engagerade och genuina och du kommer bli en del av ett positivt och kompetent gäng som brinner för sin kärnverksamhet. Här får du axla en varierande roll inom ekonomi där samarbete och gemenskap genomsyrar organisationen. Låter det som en roll för dig? Välkommen till Strömma!

Är detta din nya utmaning?

I rollen som Ekonomiassistent kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för redovisningen för de svenska bolagen inom koncernen. Här ges du möjlighet att ansvara för leverantörreskontran från ax till limpa för moderbolaget samt arbeta med kassaredovisningen. I din roll kommer du jobba mot breda kontaktytor och supportera kollegorna ute i verksamheten, varav det är viktigt att du är anpassningsbar och serviceinriktad gentemot din omgivning. Som Ekonomiassistent kommer du att driva projekt och förbättringsarbete inom ditt område och ha ett nära samarbete med ditt team.                       

Du tillhör ett team om tre personer inklusive Ekonomichef, som du även rapporterar till. Rollen är placerad på huvudkontoret på Skeppsholmen i centrala Stockholm, men med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter  

  • Leverantörsreskontra för moderbolaget
  • Kassaredovisning
  • Deltagande i månadsbokslut för moderbolaget.
  • Kontoavstämningar
  • Kontakt med- och vara behjälplig vid frågor från organisationen

Vem är du?

För att trivas i rollen som Ekonomiassistent hos Strömma är du en strukturerad person som ser till att driva ditt arbete från start till mål. Du inser vikten av att leverera arbete med hög kvalitet med fokus på såväl helhet som detaljer. Som person är du lyhörd, kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor och värdesätter ett gott samarbete inom teamet och övriga kollegor. Vidare har du ett prestigelöst förhållningssätt och trivs med att arbeta högt som lågt. 

När det kommer till din erfarenhet så ser vi att du har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Därefter ser vi att du har några års erfarenhet av leverantörreskontra och troligtvis arbetar du idag som ekonomiassistent. Vi ser att du har ett intresse för system, med fördel erfarenhet av Navision och vi ser att du arbetat i verksamheter med ett flertal kostnadsställen. Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Strömma med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Vilda Cygnaeus, tfn 070-557 96 06.

Välkommen med din ansökan!

Strömma Turism & Sjöfart är moderbolag i Stromma Group som är ett av Sveriges största upplevelseföretag med verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö. Koncernen har även verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Nederländerna. Vårt främsta fokus ligger på vad folk gör när de är lediga men vi är också verksamma på företagsmarknaden. Vår mission är att leverera minnen för livet genom att vara norra Europas ledande hållbara producent av sightseeing och rundturer. I Sverige verkar man genom ett antal varumärken såsom: Birka Vikingastaden, Cinderellabåtarna, Stockholm Sightseeing, Hop On Hop Off, Paddan Sightseeing, Rundan Sightseeing, City Sightseeing, Strömma Kanalbolaget, Vaxholms Kastell och Göta Kanalrederiet. Koncernen omsatte cirka 1 miljard kronor innan pandemin och har nu fokus på att återhämta sig och åter sätta sig i en position för att fortsätta expandera verksamheten. Bolaget står inför en viktig utveckling inom hållbarhetsområdet och jobbar aktivt för att ligga i framkant beträffande utsläpp och social mångfald. Läs mer om företaget på www.stromma.se.

Tillbaka till alla lediga jobb