1
UPPSTARTSMÖTE
Framtagning av företagspresentation, befattningsbeskrivning och kravprofil. Genomgång av tidplan för rekryteringsprocessen.
2
UPPRÄTTANDE AV DOKUMENT
Utifrån uppstartsmötet ansvarar vi för att ta fram relevanta dokument för en bra presentation till våra kandidater.
3
SÖK
Vi söker i vårt egna nätverk samt externa nätverk. Kandidaterna kartläggs och kontaktas utifrån den kravprofilen vi har kommit överens om med kunden.
4
INTERVJUER
Vi genomför en strukturerad intervju.
5
MATCHNING
Matchning görs med hänsyn till såväl bakgrund som personliga egenskaper.
6
TESTER
Vi använder oss av personlighetstestet OPTO och det logiskt-, analytiska testet ACE (Master Management).
7
REFERENSTAGNING OCH BAKGRUNDSKONTROLLER
Vi tar alltid minst två referenser på slutkandidat. Av oss får kunden en skriftlig referensrapport.
8
ANSTÄLLNING
Vi är ett stöd i anställningsförfarandet men det är kunden som ger erbjudandet till kandidaten.
9
UTVÄRDERING
Efter tre månades anställningstid gör vi en utvärdering både med kund och kandidat.