Nu finns möjligheten att bli en del av Aleris och resan framåt att vidareutveckla hälso- och sjukvården för att bidra till ökad hälsa och välbefinnande i samhället! Om du vill bli en del av ett företag där det händer mycket och som uppmuntrar dig till att bidra med utveckling och ett affärstänk har du nu chansen!

Är detta din nya utmaning?

Som Business Controller kommer du att vara en aktiv affärspartner för två affärsområden inom segmentet Närsjukvård. I rollen är du en sparringpartner och har ett nära samarbete med affärsområdenas verksamhetschefer och enhetschefer. Du kommer att stötta i allt från den ekonomiska uppföljningen till mer strategiska inspel kring hur verksamheten kan utvecklas.

Rollen innebär en nyckelposition inom affärsområdena och du kommer att vara högst delaktig i arbetet med att förbättra verksamhetens arbete för att nå uppsatta mål och KPI:er. Du blir även delaktig i övrig affärscontrolling såsom business case, upphandlingsarbete och effektiviseringsprojekt inom verksamhetsområdet.

Dina arbetsuppgifter

  • Budget- och prognosprocesser
  • Analys och visualisering av data för underlag till affärsstrategiska beslut och investeringar
  • Kontinuerlig uppföljning på KPI:er
  • Aktiv roll i ledningsgrupp inom verksamhetsområdena
  • Business partner till verksamheten i ekonomiska frågor och beslut
  • Behjälplig under månadsbokslut med underlag och vissa bokningar
  • Delaktig i offertarbete vid upphandlingar

Du kommer tillhöra ett team på tre Business Controllers inom Närsjukvård där ni ansvarar för olika affärsområden. I rollen rapporterar du till Head of Finance. Teamet har ett tätt och inkluderande samarbete för att planera, byta erfarenheter och bolla idéer. Aleris har även stående tillfällen då samtliga Business Controllers inom hela organisationen träffas för kunskapsutbyten, utbildningar och information om vad som är på gång inom bolaget.

Placering är på huvudkontoret i Vasastan, Stockholm, samt ute på verksamheterna som ligger i City/Norrort. Aleris arbetar flexibilitet och erbjuder även möjligheter till arbete hemifrån.

Vem är du?

Vi tror att du är en analytisk person med en genuin vilja att påverka och bidra med ett affärstänk. Du är lyhörd och har ett starkt intresse för att förstå verksamheten och vad som behövs för att skapa de bästa förutsättningarna för affärsmässiga beslut. Att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål och agera proaktivt för att hitta nya möjligheter är något som du ser som en självklarhet.

När det kommer till din erfarenhet så ser vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi. Därutöver ser vi att du har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, företrädesvis från rollen som business- eller financial controller, alternativt revisor. Du har goda kunskaper i Excel och en vana att arbeta i affärssystem.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Aleris AB med Prodiem. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se . Vid frågor kontaktar du Jakob Altensten på Prodiem, tfn 073-344 51 80 eller Filippa Gernandt på Prodiem, tfn 073-384 23 94. Vi vill informera dig att slutsteget i denna rekryteringsprocess kommer att innefatta en bakgrundskontroll. 

Välkommen med din ansökan!

Om Aleris

Aleris är en skandinavisk vårdgivare inriktad på specialistvård. Varje år hjälper vi patienter på över 100 mottagningar i Sverige, Norge och Danmark. Vi är en del av den offentliga vården, men patienter är också välkomna till oss via en sjukvårdsförsäkring eller genom att själva bekosta sin vård. Vår specialistvård kännetecknas av hög kvalitet och tillgänglighet, vi visar goda resultat i både patientbedömningar och centrala kvalitetsmått. Aleris koncernen omsätter drygt 7 miljarder SEK och ägs sedan 2019 av investmentbolaget Triton.