För dig som söker en arbetsplats som präglas av professionalism, framåtanda och engagemang är Trustly rätt bolag för dig. Här kommer du arbeta i ett spännande och innovativt fintech bolag som möjliggör smarta, snabba och ekonomiskt hållbara lösningar för att betala och få betalt. De lägger stor vikt vid kompetensutveckling och de eftersträvar att alltid kunna erbjuda utveckling. Att samarbete och social samvaro är viktigt råder det ingen tvekan om, tex kan du äta frukostbuffé med dina kollegor i de moderna lokalerna på Rådmansgatan i Stockholm. Vill man arbeta till viss del på distans går detta också bra.

Känner du dig erfaren och trygg inom redovisning och lockas av en roll där du får vara med att påverka och bidra? Vill du leda och coacha ett mindre team i din nästa roll samtidigt som du får möjligheten att vara operativ? Då ska du läsa vidare.

Din uppgift och dina ansvarsområden

Ekonomi- och finansfunktionen inom Trustly består av ca 40 personer i Europa som arbetar med redovisning, koncernredovisning, skatt, Business Control, Payroll, Finance Operations samt Finance Systems. De flesta sitter på Trustlys huvudkontor i Stockholm. Trustlys amerikanska verksamhet har en egen ekonomiavdelning om ca 10 personer.

Redovisningsfunktionen består av tio personer som hanterar redovisning, avstämningar, reskontra, bokslut, är delaktig vid upprättande av skatteberäkningar, underlag till årsredovisning och rapportering för Trustlys bolag i Europa och Norden. I din roll kommer du att ansvara för det europeiska redovisningsteamet som består av dig och tre kollegor, som alla är placerade i Stockholm. Du, tillsammans med teamet kommer arbeta med 17 europiska dotterbolag vilket innebär bland annat löpande redovisning, bokslut och underlag för årsbokslut och årsredovisning samt rapportering. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att leda och fördela teamets arbete men minst lika viktigt kommer ditt dagliga och operativa redovisningsarbete vara.

Rollen innebär mycket kontakt med övriga team inom Trustlys ekonomi- och finansfunktion samt kontakt med revisorer och rådgivare i de olika länderna. Trustly använder sig av NetSuite som ERP system och har en väl utvecklad Finance System avdelning som supporterar och utbildar ekonomifunktionen vid behov. Tjänsten rapporterar till Head of Accounting och är placerad på Rådmansgatan i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för koordinering, kvalitetssäkring och aktivt arbete i Trustlys europiska bolags redovisning (fn. 17 dotterbolag).
  • Leda och utveckla redovisningsteamet bestående av 3 personer. 
  • Ansvara och vara operativ i månadsbokslut och samordna årsbokslut inklusive årsredovisning för Trustlys europeiska bolag.
  • Löpande kontakt och samarbete med revisorer och rådgivare gällande bland annat justeringar från local GAAP till IFRS.
  • Månatlig rapportering till Group Accounting enligt IFRS.
  • Intern kontakt och samarbete med lön, skatt, legal etc.
  • Driva förbättrings- och utvecklingsprojekt samt skapa och förbättra rutiner inom ekonomiområdet.

Vem är du?

Som person är du flexibel och prestigelös. Du är en ”doer” med ett starkt driv som kavlar upp ärmarna och som identifierar vad som behöver göras. Du inser vikten av att leverera arbete av hög kvalitet med fokus på såväl helheten som detaljerna. Du har ett stort engagemang och har viljan att skapa struktur i en föränderlig miljö. För att trivas i rollen är det viktigt att du är en lagspelare som gillar att samarbeta, då du kommer att ha många kontaktytor inom hela koncernen. 

När det kommer till din erfarenhet så tror vi att du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser att du har arbetat i åtminstone fem år eller mer inom redovisning och känner dig trygg inom området. Du är redo för att ta ett nästa steg och ha personalansvar för en mindre grupp. I och med att Trustly har en större ekonomi- och finansfunktion finns det mycket kompetenta kollegor att fråga vid behov. Troligtvis arbetar du idag som redovisningskonsult med ett teamledaransvar eller som senior redovisningsekonom med fördel från ett internationellt sammanhang. Då du kommer vara i löpande kontakt med engelsktalande kollegor, rådgivare och revisorer ser vi att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Trustly med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Vilda Cygnaeus på Prodiem, tfn 070-557 96 06.

Välkommen med din ansökan!

At Trustly, we’re passionate about simplifying the way people pay and get paid online. We are a licensed payment institution and our B2B products available across Europe and the US attract global merchants in segments such as e­-commerce, travel, financial services and gaming. In June 2018, private equity firm Nordic Capital acquired a majority stake in Trustly with ambitions to support us in becoming the leading global online banking payments provider. We are a diverse and fast-growing team with our headquarters in Stockholm, Sweden, and offices in Barcelona, Spain; Cologne, Germany; Helsinki, Finland; Lisbon, Portugal; London, UK; Örebro, Sweden; Redwood City, US; Sliema, Malta; and Vitória, Brazil. Together we are leading the development of the payments industry and the work you’ll do here will make a great impact.

Läs mer om företaget på https://www.trustly.net