Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9000 människor.

Humana utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Genom vår verksamhet skapar vi förutsättningar för våra kunder att förverkliga sina drömmar och leva ett liv som andra. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana. Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och ger våra medarbetare frihet att vara dem de är. Vi kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. Vår decentraliserade organisation ger en entreprenöriell anda med korta beslutsvägar, stort mandat och eget ansvar. Humana är noterade på Mid Cap sen år 2016. Läs mer på www.humana.se

Detta söker vi

Vi söker dig som vill vara en del av ett framgångsrikt bolag och som vill ha ett helhetsansvar för ekonomifunktionen för affärsområdet Äldreomsorg. Rollen hos Humana kommer att innebära både utvecklande, ledande och operativt arbete i ett bolag som drivs av att ge sina kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Vill du arbeta kvalificerat med ekonomifrågor och vara en del av ett sammansvetsat team som hela tiden vill utvecklas och göra saker och ting bättre? Då ska du definitivt läsa vidare!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att leda ekonomigruppen som idag består av fyra medarbetare inom ekonomi och lön samt en Business Controller. Förutom att ha personalansvar för gruppen kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion. I rollen som Ekonomichef kommer du att säkerställa att ekonomifunktionen levererar en högkvalitativ finansiell rapportering och ser till att verksamheten får de beslutsunderlag som behövs för att främja affärsperspektivet. Rollen är varierande och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska ekonomifrågor. Du kommer arbeta operativt inom business control men även säkerställa bokslut, årsredovisning och rapportering. Du kommer även driva och delta i diverse projekt samt löpande processutveckling och effektiviseringsarbete.

Som ansvarig för denna funktion kommer du att ingå i ledningsgrupp om sju personer. Tjänsten rapporterar till Affärsområdeschef/VD och är placerad i fina nyrenoverade lokaler i Stadshagen, Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

  • Ansvar för koordinering, kvalitetssäkring och operativt arbete av månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Årsredovisning
  • Säkerställa korrekt hantering av moms och skatter
  • Budget och prognosarbete
  • Leda och utveckla redovisningsgruppen och business control
  • Resultat- och lönsamhetsuppföljning
  • Aktivt deltagande i ledningsgruppsarbete
  • Förbereda och presentera material för ledning och styrelse
  • Kontaktperson mot revisorer och myndigheter
  • Driva och delta i olika koncernövergripande redovisnings- och systemrelaterade projekt

Din profil

Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har en grund inom redovisning och har därefter arbetat inom business control. Troligtvis arbetar du som ekonomichef idag. Du är en trygg ledare med en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Erfarenhet eller förståelse för vårdverksamhet är meriterande, men ej ett krav.

Du som person

För att trivas i rollen som Ekonomichef ser vi att du är en produktiv person som driver ditt arbete från start till mål och att leverera arbete med hög kvalitet är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du dels, på ett kommunikativt sätt, är trygg i att driva på i sakfrågor, liksom att du har förmågan att lyfta blicken och lyssna in dina kollegor. Du kommer att vara delaktig i olika projekt inom verksamheten, varpå vi lägger stor vikt vid en god samarbetsförmåga och viljan till att arbeta mot gemensamma mål. Du trivs i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar och drivs av utmaningar och av att hitta lösningar. Du har en god kommunikationsförmåga i tal och skrift då du kommer att ha många kontakter både med medarbetare, VD och ledning.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Humana med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Petra Bennarp, tfn 070-916 39 18 eller Anna Abrahamsson på Prodiem, tfn 070-691 01 35.

Välkommen med din ansökan!