We complement and complete, but we don´t compete! Infrateq Group is a project management company working primarily with partners who wants to reach the hospitality industry across EMEA. We enable our partners to focus on their sales, support and development of any products/services linked to IT infrastructure, the rest is taken care by us.  We have100 dedicated staff and work in regions; Nordics, Europe and MEA. Läs mer om företaget på https://infrateqgroup.com/ 

Vad Infrateq erbjuder dig 

Trivs du i en föränderlig miljö som präglas av engagemang, innovation och gemenskap är Infrateq ett företag för dig. Du kommer in i ett spännande skede där verksamheten tidigare ingick i Hoist Group men sen november 2021 blivit ett fristående företag. Här får du möjlighet till kompetensutveckling och breda internationella kontaktytor som möjliggör din fortsatta utveckling inom redovisning. Hos Infrateq är det viktigt med den sociala samvaron och till våren och sommaren nyttjas takterrassen för trevliga lunchmöten eller varför inte en afterwork med kollegorna?  

Din uppgift och dina ansvarsområden 

Som Redovisningsekonom hos Infrateq kommer du tillhöra en internationell finansorganisation där alla är måna om att stötta varandra och bidra till den nya företagsstrukturen som håller på att ta form. Teamet består av tre redovisningsekonomer och sex redovisningsassistenter. Här får du en perfekt möjlighet att bredda dina kunskaper i en internationell miljö.  

Du kommer arbeta brett inom redovisning och agera kontaktperson mot outsourcingpartners i Frankrike, Tyskland och UK. Som Redovisningsekonom kommer du vara delaktig i månads- och årsbokslut och ha nära kontakt med ekonomiassistenter och Controllers. Eftersom Infrateq är ett bolag i uppstartsfas kommer du även ha en nyckelposition i att bidra med strukturskapande och hitta hållbara lösningar som säkerställer hög kvalitet av rapportering och redovisning.   

Tjänsten rapporterar till Koncernredovisningschef och är placerad i nyrenoverade lokaler i Solna, Stockholm. 

Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara: 

  • Löpande kontakt mot outsourcingpartners 
  • Bokföring och kontoavstämningar 
  • Delta i månads-, kvartals- och årsbokslut 
  • Delta i årsredovisningsarbete 
  • Säkerställa korrekt redovisning i bokslut och rapportering 
  • Förbereda material till revisorer  
  • Delta och driva utveckling av processer och rutiner för att skapa en effektiv och välorganiserad organisation 

Vem är du? 

För att lyckas i rollen tror vi att du är person som trivs i en social och innovationsrik miljö där du har en stor nyfiken till den internationella kontakten som erbjuds i rollen. Du trivs i att ta ägarskap för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete från start till mål. För dig är det viktigt att leverera arbete i utsatt tid samtidigt som det är av hög kvalitet. Då Infrateq befinner sig i en uppbyggnadsfas är det viktigt att du dels kan anpassa dig till förändring samtidigt som du är en person som gillar att skapa nya strukturer och trivs i att arbeta på ett systematiskt sätt. En god portion nyfikenhet för rollen och bolaget gör att vi blir nyfikna på dig.  

När det kommer till din erfarenhet så ser vi att du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har 2-5 års relevant arbetslivserfarenhet och idag arbetar som ekonomiassistent alternativt redovisningsekonom. Vi ser det som mediterande, men inte ett krav om du haft internationell kontakt i tidigare arbeten. Du är flytande i engelska, både tal och skrift och kommunicerar utan hinder i svenska. Om du talar fler språk än ovan nämnda är det något vi kommer titta extra nära på. Dina formella meriter är såklart viktiga men lika viktigt är din personlighet och din inställning. 

Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar Infrateq med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Vilda Cygnaeus på Prodiem, tfn 070-55 796 06.  

Välkommen med din ansökan!