Destiny Sweden (Dstny) is a fast-growing technology company that originated in Belgium and has become a European provider of modern business communication solutions based on cloud technology, enabling employees and customers of small and large companies to communicate with each other in an easy and straightforward manner via all possible communication channels (voice, video, chat and others). Dstny empowers +2 million business users to communicate, collaborate and provide excellent customer service. Dstny, with headquarters in Brussels, has 700 employees in 7 European countries and an annual turnover of €200 million.

Dstny is supported by Apax SAS a leading European Private Equity fund, actively enabling Dstny to pursue its ambitious growth strategy.

We’re growing fast, but in a sustainable and healthy way. In our organization, we aim for people, processes, and systems to be in balance and adhere to our iCORE principles:

Innovation – “I innovate to stay ahead”

Commitment – “I’m committed from start to finish”

Obsession for CX – “I’m obsessed with customer experience”

Respect – “I have respect for everyone’s rhythm, values and talents”

Empowerment – “I empower the people around me”

Läs mer om företaget på https://www.dstny.com och divisionen på Dstny for Service Providers

Vad Dstny for Service Providers erbjuder dig

Söker du en dynamisk, innovativ och internationell arbetsplats som präglas av stark tillväxt är Dstny ett bolag för dig. Dstny for Service Providers är en ny Europisk division med anställda i Sverige, Finland, Nederländerna, UK och Belgien. Vi samlar ledande egenutvecklade UCaaS/kommunikationstjänster med en modernt go-to-market strategi. Våra kunder är primärt europeiska service providers, t ex Telia, Tele2, T-mobile och Orange. Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stora ansvarsområden där du får möjlighet att ytterligare bredda dina kunskaper inom Business Control. Du kommer vara en nyckelperson inom den nyetablerade divisionen och ha ett mycket nära samarbete med Divisionschef/COO samt andra nyckelpersoner i koncernen. Här får du möjlighet att påverka och bygga nya strukturer inom finansiell rapportering och bidra med kompetens kopplat till integration av förvärv inom divisionen. Du kan även bli inblandad när det är dags för nya förvärv. Om du vill arbeta i breda kontaktytor med kompetenta kollegor på flera marknader är detta en perfekt möjlighet för dig! 

Dstny har just lanserat en ny koncerngemensam brand, DSTNY, bland annat genom att sponsra det belgiska cykellaget Lotto-Dstny som tävlar i Tour de France. Läs pressmeddelandet här.

Här får du en fantastisk möjlighet att jobba i ett spännande bolag med stor framåtanda, samtidigt som de har ett starkt fokus på välmående för medarbetare. Tjänsten är placerad attraktiva lokaler i Dstnys Stockholmskontor i Hammarby Sjöstad. Resor till kontor i norra Europa förekommer.

Din uppgift och dina ansvarsområden

Du kommer arbeta brett inom den europeiska divisionen samt ha nära dialog med verksamhetsansvariga och utvecklare i respektive land. I gruppen finns ett framåtsträvande och positivt arbetssätt med syfte att vidareutveckla och ta fram nya affärsmodeller. Rollen som Business Controller innebär allt från att stötta verksamhetsansvariga med utformning av affärsupplägg till att hålla ihop arbetet för budget, uppföljning och övriga ekonomiska processer. Du kommer ha en central roll genom att hitta gemensamma synergier mellan länderna samt bidra med strategiska inspel kring hur verksamheten och produkter kan utvecklas. Du tillhör ett globalt controllerteam inom koncernen men ansvarar för Business Control hos Dstny for Service Providers. Rollen rapporterar till Head of Controlling /M&A/Corporate Finance & IR vid huvudkontoret i Bryssel.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Assistera med integration och stöd mot senaste förvärv inom koncernen för att realisera synergier och accelerera affärsplaner.
  • Utveckla ramverk för prognoser och rapportering för att förutsäga framtida finansiella resultat baserat på interna och externa affärsdrivkrafter och KPI:er.
  • Bedöma övergripande prestanda och främja optimering av processer både inom sälj, utveckling och fakturering. Identifiera förbättringsmöjligheter för att maximera aktieägarvärdet.
  • Stödja verksamheten med att definiera långsiktiga strategier och forma den till en långsiktig finansiell plan.
  • Ge finansiell rådgivning till verksamheten under affärskritiska händelser (CAPEX-beslut, M&A-transaktioner, etc.).

Vem är du?

Vi tror att du är en affärsdriven person med en stark analytisk förmåga och en genuin vilja att påverka och bidra med kompetens och egna erfarenheter. Du är strategisk lagd där du står stark i din egen övertygelse samtidigt som du är lyhörd och värdesätter gott samarbete med kollegor. Du trivs i roller med breda kontaktytor och för dig är det viktigt att arbeta i en organisation som värdesätter innovation och nytänkande. För att lyckas i rollen är dina formella meriter självklart viktiga men lika viktiga är din personlighet och din inställning.

Gällande dina erfarenheter ser vi att du har en akademisk ekonomi- eller ingenjörsutbildning och minst 5 års relevant arbetserfarenhet. Vi tror att du idag arbetar i en bred roll i en internationell, dynamisk och händelserik miljö. Om du har erfarenhet från Private Equity-ägare alternativt ett liknande bolag inom IT/Telecom är det meriterande. Förmåga att anpassa din kommunikation till olika intressenter är avgörande för att lyckas. Du hanterar det svenska språket flytande och det engelska språket mycket väl i tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Dstny med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Sophia Lorentzon på Prodiem, tfn 0733-44 20 01 alternativt Vilda Cygnaeus på Prodiem, tfn 0705-57 96 06

Välkommen med din ansökan!