Destiny Sweden (Dstny) is a fast-growing technology company that originated in Belgium and has become a European provider of modern business communication solutions based on cloud technology, enabling employees and customers of small and large companies to communicate with each other in an easy and straightforward manner via all possible communication channels (voice, video, chat and others). Dsnty, originally Belgian, is a European leader and innovator in secure cloud communications based on its powerful and secure mobile-first products and UCaaS. Destiny empowers +2 million business users to communicate, collaborate and provide excellent customer service. Destiny, with headquarters in Brussels, has 700 employees in 7 European countries and an expected annual turnover of close to €200 million in 2021.

Dstny is supported by a strong financial partner (Apax Partners), actively supporting Dstny to pursue its ambitious growth strategy.

We’re growing fast, but in a sustainable and healthy way. In our organization, we aim for people, processes, and systems to be in perfect balance and adhere to our ICORE principles:

INNOVATION – I innovate to stay ahead
COMMITMENT – I’m committed from start to finish
OBSESSION FOR CX – I’m obsessed with customer experience
RESPECT – I have respect for everyone’s rhythm, values and talents
EMPOWER – I empower the people around me

You can read more about the company www.dstny.com 

Vad Destiny erbjuder dig

Söker du en dynamisk och innovativ arbetsplats som präglas av stark tillväxt är Dstny ett bolag för dig. Som en europeisk aktör inom Telekom och marknadsledande i Sverige, ger Dstny stora möjligheter till professionell utveckling i takt med Dstny egen tillväxt. Tjänsten är ny och som Business Controller arbetar du direkt mot Sveriges VD med stora möjligheter att bidra med påverkan på affären och lönsamheten hos Dstny Sverige. Du ingår även i ett team med europeiska kollegor. Om du vill jobba i breda kontaktytor med kompetenta kollegor på flera marknader kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! 

Dstny lanserar just nu sitt nya koncerngemensamma brand, DSTNY, bland annat genom att sponsra det belgiska cykellaget Lotto-Dstny som t.ex. tävlar i Tour de France. Läs pressmeddelandet här.

Här får du en otrolig möjlighet att jobba i ett spännande bolag med stor framåtanda, samtidigt som de har ett starkt fokus på välmående för medarbetare. Tjänsten är placerad attraktiva lokaler i Dstny Stockholmskontor i Hammarby Sjöstad. Enstaka resor till kontor i Bryssel kan förekomma.

Din uppgift och dina ansvarsområden

Du kommer tillhöra ett engagerat och framåtsträvande team där fokus ligger på skalbar lönsamhetsutveckling och produktpaketering kopplat till erbjudanden gentemot kunder. Du jobbar nära VD och produktchef och tillsammans kommer ni utmana verksamheten och sätta strategiska processer och rutiner för Dstny Sverige.

Som Business Controller kommer du ha en nyckelposition i verksamheten där du kommer att vara högst delaktig i att driva affären framåt. Rollen är både bred och varierande där du är involverade i hela företaget och dess affär. Du kommer att stötta verksamheten i allt från integration mot förvärv till att utveckla både kortsiktiga och långsiktiga prognoser och ramverk kopplat till finansiella resultat för verksamheten. Rollen rapporterar till Head of Controlling /M&A/Corporate Finance & IR vid huvudkontoret i Bryssel.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Utveckla ramverk för prognoser och rapportering för att förutsäga framtida finansiella resultat baserat på interna och externa affärsdrivkrafter och KPI:er.
  • Bedöma övergripande prestanda, identifiera affärsdrivkrafter, jämföra affärsprocesser mot relevanta nyckeltal och främja optimering av affärsprocesser. Identifiera förbättringsmöjligheter för att maximera aktieägarvärdet.
  • Stödja verksamheten med att definiera långsiktiga strategier och forma den till en långsiktig finansiell plan.
  • Analysera operativ prestanda, till exempel analys av faktureringsdata: Identifiera vad som driver organisationens nuvarande ekonomiska resultat och verifiera/validera (ekonomisk) information hämtad från rapporteringssystem.
  • Driva Business Intelligence genom att implementera t ex PowerBI eller liknande i den löpande verksamheten
  • Ge finansiell rådgivning till verksamheten under affärskritiska händelser (CAPEX-beslut, M&A-transaktioner, etc.).

Vem är du?

Vi tror att du är en affärsdriven person med en stark analytisk förmåga och en genuin vilja att påverka och bidra med kompetens och egna erfarenheter. Du är detaljordinerad och strategisk lagd där du står stark i din egen övertygelse samtidigt som du är lyhörd och värdesätter gott samarbete med kollegor. För att lyckas i rollen är dina formella meriter självklart viktiga men lika viktiga är din personlighet och din inställning.

När det kommer till din erfarenhet så ser vi att du har en akademisk ekonomi- eller ingenjörsutbildning. Du har minst 3 års erfarenhet och jobbar idag som revisor/konsult på en större revisionsbyrå alternativt jobbar idag i en bred Business Controllerroll i en liknande verksamhet. Om du har erfarenhet från dataintensiv verksamhet som t ex detaljhandel eller operatörer är det meriterande, men inte ett krav. Du hanterar det svenska språket flytande och det engelska språket mycket väl i tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Dstny med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Sophia Lorentzon på Prodiem, tfn 0733-44 20 01 alternativt Vilda Cygnaeus på Prodiem, tfn 0705-57 96 06.

Välkommen med din ansökan!