Vill du arbeta i en dynamisk och internationell tillväxtorganisation vars kultur kännetecknas av engagemang, innovation och professionalitet? Vill du ha en spännande och utvecklande roll där du är ett naturligt stöd till verksamheten och till verksamhetens chefer? Vill du dessutom vara med på resan att lyfta HR till nästa nivå? Då är detta din nästa utmaning!

Detta söker vi

Vi söker dig som vill arbeta med breda HR frågor och ge ett konsultativt stöd i alla HR processer, där operativt HR arbete kommer att blandas med utvecklingsarbete och inslag av strategiska frågor. I och med att Qbtech är i en intressant fas av utveckling och tillväxt passar rollen extra bra för dig som trivs i en föränderlig miljö och som vill bidra med dina tidigare erfarenheter. Du kommer att vara en viktig del i det fortsatta uppbyggandet av en modern och effektiv HR funktion. Med ditt engagemang kommer du att kunna växa och utvecklas i roll och ansvar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR ansvarig kommer du att arbeta brett och verksamhetsnära med att bistå chefer och medarbetare såväl administrativt som konsultativt i alla HR processer. Du har även ett övergripande ansvar för att utveckla, implementera och underhålla HR- och arbetsmiljöprocesser och policyer som behövs för organisationen Rollen är både strategiskt och operativ. Du stöttar ett 10-tal chefer både i Sverige och internationellt. Inledningsvis kommer mycket fokus vara inom rekrytering, chefsstöd, onboarding och skapa struktur för HR processer. Men du kommer även arbeta med frågor som rör företagskultur och Performance Management och se till att bolaget har en fortsatt trivsam atmosfär. Du kommer rapportera till VD.

Din profil

Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom HR samt har arbetat ca 5 år i en bred HR roll. Du är van att stötta och coacha chefer i både operativa och strategiska HR frågor i en internationell miljö. Då tjänsten innehåller mycket internationella kontaktytor är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Om du har erfarenhet inom Medtech branschen är detta meriterande.

Du som person

Som person är du ansvarstagande och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du är trygg i din HR kompetens och ser till att saker och ting blir gjorda och tar ägarskap. Vi tror att du är en person med god förmåga att kommunicera och samarbeta och som har lätt för att skapa förtroende. Vi ser att du är en person som har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och som är mån om att leverera ett grundligt och noggrant resultat. Då du kommer vara en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet passar rollen dig som är strukturerad och lösningsorienterad. Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta i en omväxlande och föränderlig miljö.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Qbtech med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Petra Bennarp på Prodiem, tfn 070 916 39 18 eller Viktoria Simmingsköld, tfn 070 999 97 01.

Välkommen med din ansökan!

Qbtech är den globala marknadsledaren inom professionella ADHD-tester och tillhandahåller tester vid utredning och behandling av ADHD för personer i åldern 6-60 år. Visionen är att stödja sjukvården genom att tillhandahålla ett komplett system med ledande objektiva tester, produkter och tjänster som ger beslutsfattare möjlighet att förbättra kliniska och finansiella resultat samt stödja patienter att bättre förstå deras symptom och behandling.

Qbtech finns i 14 länder med kontor i Stockholm, London och Houston. Under de närmaste åren kommer Qbtech att göra betydande investeringar i nya produkter, teknik och anställda för att ytterligare stärka sina tjänster och sitt produktutbud med målet att bygga ett ekosystem med lösningar för leverantörer, kliniker och patienter. Läs mer på www.qbtech.com