JOBmeal sköter försäljning och service från 26 lokalkontor över hela landet, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Bolaget söker nu en nyfiken och utvecklingsorienterad redovisningschef som kommer att leda företagets redovisningsavdelning. Rollen som redovisningschef på JOBmeal utgör en ansvarsfull nyckelroll inom bolaget och är bred, den innebär att både stötta och utmana verksamheten i ekonomiska frågor kopplat till redovisningen. Den ger således möjligheten till att arbeta både operativt och strategiskt, med ett fokus på att modernisera redovisningsprocesserna inom företaget. Rollen innefattar ett ansvar för redovisningsteamet och du kommer att ha tre direktrapporterande, dels en redovisningsekonom, dels två personer som arbetar dedikerat med leverantörsreskontran. Som redovisningschef kommer du leda och utveckla ditt team samt driva effektivisering och förbättring av processer inom redovisning, ekonomistyrning och internkontroll. I rollen finns också ett indirekt ansvar för att vägleda och interagera med lokala team av administratörer inom JOBmeal, samt finansiellt kunniga inom JDE Group, då främst på nordisk nivå.

Vill du verka i ett bolag där du utöver att arbeta operativt med redovisningen i nära samarbete med ditt team, även får utrymme till att utveckla och effektivisera processerna inom redovisningen? Är du nyfiken på en roll där du genuint välkomnas att vilja växa tillsammans med bolaget och där du kan vara med och forma din roll över tid? Här får du möjlighet att samarbeta med kollegor som har ett framåtdriv och som nyfiket och med ett öppet sinne lyssnar in idéer för att gemensamt kunna utveckla verksamheten i bästa möjliga riktning. Du kommer att befinna dig nära verksamhetsbesluten på lokal nivå och kan vara med och styra utvecklingen av bolaget. Du kommer att arbeta nära Ekonomichefen som du också rapporterar till och tanken är att du i denna roll ska ta JOBmeal till nästa nivå i bolagets tillväxtresa.

Tjänsten är placerad på JOBmeals huvudkontor i Solna.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:

  • Leda och utveckla teamet bestående av tre medarbetare
  • Konsolidering, redovisning och rapportering till JOBmeals ägare
  • Ansvar för bokslutsprocessen (månads-, kvartals- och årsbokslut)
  • Äga och driva optimering av företagets balansräkning
  • Projektleda och driva utvecklingen av JOBmeals redovisningsprocesser
  • Utveckla, modernisera och effektivisera företagets organisatoriska processer för ökad internkontroll
  • Tillsammans med Ekonomichef ansvara för utveckling av affärssystemet Navision
  • Myndighetsrapportering och frågor rörande inkomst- och skattedeklarationer och moms
  • Kontakt med revisorer och myndigheter
  • Stötta verksamheten i redovisningsfrågor

Din profil

Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande, med minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Vi ser att du har dokumenterad erfarenhet även inom koncernredovisning. Då en viktig del av rollen kommer att innefatta ett ansvar för utveckling av redovisningsprocesser, ekonomistyrning och internkontroll så ser vi att du med fördel har erfarenhet av detta och om inte erfarenhet så ett genuint intresse för att lära.

Mycket goda kunskaper av gällande redovisningsregler enligt K3, liksom grundläggande erfarenhet av IFRS, ser vi som ett krav. Vidare har du ett stort systemintresse och tidigare erfarenhet av att bidra till utveckling av ett företags affärssystem. Goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket i tal och skrift är ett krav.

Du som person

Som person är du prestigelös, självgående och handlingskraftig. Du uppskattar att arbeta i en roll med brett ansvarsområde och med såväl operativa som strategiska inslag. Vidare ser vi att du har förmågan till att med ett analytiskt perspektiv och en affärsmässighet bidra till utvecklingen av verksamheten. För att kunna bidra med nya perspektiv så ser vi att du har ett driv och en nyfikenhet, är lösningsorienterad och arbetar med en god struktur. Du är van vid och trivs med att kommunicera ekonomi gentemot olika mottagare inom en verksamhet.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar JOBmeal med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Jessica Maurell på Prodiem, tfn 073-233 01 17.

Välkommen med din ansökan!

JOBmeal was founded in 2000 by a number of local Swedish companies with similar service and product offerings with focus on office coffee solutions. In 2016, JOBmeals 17 independent companies came together and was merged into one nationwide JOBmeal company with one common vision to develop and improve the coffee experience for the company’s hundreds of thousands daily end consumers. During the last years JOBmeal has significantly grown revenues and EBITDA organically and through acquisitions. Substantial investments have also been made in the sales force, concept development and sustainability to build a foundation for accelerated growth and improved customer experience. 

In 2018 Jacobs Douwe Egberts (”JDE”) acquired JOBmeal Holding AB (“JOBmeal”) from Valedo. As a result of the acquisition by JDE, JOBmeal became part of the world’s second largest coffee group, with access to competencies and resources for continued growth and development. JDE’s coffee & tea portfolio is available in over 140 countries around the world through iconic household names including: Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L’OR, Douwe Egberts, Super, Kenco, Pilao & Gevalia.

Läs mer om företaget på https://www.jobmeal.se/