Aleris befinner sig i en spännande fas och ska nu förstärka koncernfunktionen med en BI-inriktad Business Controller. För tjänsten söker vi dig som lockas av att få arbeta i en växande koncern i tätt samarbete med chefer och stakeholders i verksamheten. Du kommer att ansvara för BI-systemet Axiom som används för den operativa finansiella uppföljningen, och för att bygga och utveckla det finansiella beslutsstödet. Vi söker dig som har förståelse för det finansiella, men brinner för de tekniska och analytiska aspekterna i tjänsten. Du kommer ha en nyckelroll i att identifiera och förstå bolagets behov, och att utifrån detta säkerställa korrekt data och rapportering i systemen. Utöver dina löpande arbetsuppgifter finns utrymme att delta i diverse projekt och processutveckling. I rollen rapporterar du till koncernens Group Controller och tjänsten är placerad på Aleris huvudkontor, ett stenkast från Odenplan i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är bred och varierad, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

  • Ansvara för samt underhålla och utveckla bolagets BI-lösning, främst systemet Axiom
  • Utveckla rapporter och lösningar för att förbättra effektiviteten inom finanssystemen och verksamhetsfunktionerna
  • Vara delaktig i att säkerställa korrekt rapportering och att siffrorna presenteras på ett tydligt och grafiskt tilltalande sätt
  • Stötta intressenter i verksamheten med frågor inom ditt område
  • Identifiera behov i organisationen och bidra till att optimera nyttjandet av Axiom i hela koncernen
  • Kontinuerlig verksamhetsuppföljning och analyser
  • Delta i, eller driva projekt inom ditt område

Din profil

Du har en adekvat akademisk utbildning i kombination med minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Du arbetar troligtvis inom Business Control men har ett utpräglat systemintresse och systeminslag i din nuvarande roll. Du har gedigen erfarenhet av arbete med BI-verktyg, företrädesvis Axiom, Power BI eller Qlik. Erfarenhet av databaser och SQL är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha en förståelse för såväl det finansiella som det tekniska, för att på ett framgångsrikt sätt kunna identifiera verksamhetens behov och omsätta det i praktiska lösningar.

Du som person

För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är en strukturerad person som självständigt tar ansvar för dina uppgifter. Du är noggrann och inser vikten av att leverera arbete av hög kvalitet med fokus på såväl helheten som detaljerna. Du trivs med problemlösning och har förmågan att själv se hur saker kan effektiviseras och utvecklas. Aleris befinner sig i en spännande fas och ser positivt på att du kommer med egna initiativ och förslag på förbättringar inom ditt område.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Aleris med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Kim Engdahl på Prodiem, tfn 073-44 55 014 eller Caroline Björk på Prodiem, tfn 073-303 34 66.

Välkommen med din ansökan!

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkrings-bolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård. Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet. Aleris förvärvade i april 2020 Prolivakoncernen från Praktikertjänst och omsätter efter sammanslagningen 7 miljarder SEK och har ca 5 400 medarbetare i Skandinavien. Aleris ägs sedan oktober 2019 av riskkapitalbolaget Triton.