Carnegies övergripande roll är att sammanföra kapital och investeringsmöjligheter. På så sätt bidrar vi till en hållbar ekonomisk utveckling för privatpersoner, företag, institutioner, kapitalmarknad och samhället i stort. Carnegie finns i sex länder med ca 600 medarbetare. Läs mer om oss på: www.carnegie.se

Detta söker vi

Till enheten Business Control and Strategy letar vi efter en affärsinriktad och analytisk person som lockas av en bred controllerroll. Vi söker dig som vill ta stort eget ansvar och som drivs av att kontinuerligt jobba med förbättringar. Du attraheras också av möjligheten att komma till en dynamisk och resultatorienterad arbetsplats där du får vara med och bidra till bolagets fortsatta framgång.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra ett team om fem personer och rapportera till Head of Business Control and Strategy. Tillsammans stödjer ni verksamhetens ledning och chefer i styrningen av Carnegie genom finansiella analyser. Ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete sker också för att effektivisera processer, arbetsmetoder och verktyg både i affärsområdena och internt på enheten. Vi letar därmed efter dig som vill vara delaktig och drivande i det förbättringsarbetet. För att lyckas i det ser vi därför att du bland annat har ett systemintresse och att du trivs med att jobba verksamhetsnära.

I rollen kommer du att vara ett nära stöd till chefer och andra intressenter inom Carnegies affärsområden och genom controllerarbetet skapar du ett stort värde för verksamheten. Då Carnegie är en global koncern kommer rollen innebär internationella kontaktytor. Möjlighet att utvecklas och ta större ansvar inom olika områden kommer att finnas – beroende på intresse och erfarenhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Driva/delta i prognos- och budgetprocessen.
  • Bistå intressenter i verksamheten med analyser och rapporter.
  • Ta fram och förbereda underlag och material till group management, styrelse och övriga intressenter.
  • Tillsammans med affärsområdescheferna driva och stötta i affärsplaneringsprocessen.
  • Göra ad-hoc analyser, Business Case och delta i olika ekonomirelaterade projekt.
  • Aktivt driva löpande processutveckling och effektiviseringsarbete.

Din profil

Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller finans. Du har ca 2–4 års erfarenhet av att arbeta som Business Controller eller i en liknande roll. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vidare har du en fallenhet för system och goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av Power BI och HFM är meriterande.

Du som person

För att lyckas i denna roll är du analytiskt lagd, strukturerad och kvalitetsmedveten. Som person är du prestigelös och tillförlitlig och har stor ansvarskänsla när det kommer till ditt arbete. Vidare är du en serviceinriktad person som trivs med många kontaktytor och genom din höga leveransförmåga och flexibilitet bygger du förtroende i organisationen. Då du kommer vara delaktig i utvecklingsarbetet inom enheten är det också viktigt att du är en problemlösare som hela tiden reflekterar över hur saker och ting kan göras effektivare och bättre samt proaktivt kommer med förbättringsförslag.

Carnegie erbjuder

Som en professionell aktör värnar Carnegie om mångfald och att ta tillvara människors olika erfarenheter, kunskaper och egenskaper. Utifrån dessa kan vi skapa en kreativ och utvecklande arbetsmiljö som ökar förutsättningarna att uppnå ett optimalt resultat. En jämställd arbetsplats där olikheter tillvaratas ger en bättre arbetsmiljö och skapar en konkurrensfördel.

Välkommen med din ansökan!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Carnegie med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Frida Olsson på Prodiem, tfn 073-388 22 62 eller Viktoria Simmingsköld på tfn 070-999 97 01.