Nu söker vi dig som vill arbeta med att attrahera, utveckla och behålla branschens bästa medarbetare! Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vill du ha en spännande och utvecklande roll där du är ett naturligt stöd till verksamheten och till verksamhetens chefer? Vill du dessutom vara med på resan att lyfta HR till nästa nivå? Då är detta din nästa utmaning!

Detta söker vi

Vi söker dig som vill arbeta brett med HR och ge ett konsultativt stöd i alla HR processer, där operativt HR arbete kommer att blandas med utvecklingsarbete och mer strategiska frågor. I och med att Kesko är i en intressant fas av utveckling och tillväxt, till stor del genom förvärv, passar rollen extra bra för dig som trivs i en föränderlig miljö och som vill bidra med dina tidigare erfarenheter. Du kommer att vara en viktig del i det fortsatta uppbyggandet av en stark Keskokultur! Med ditt engagemang kommer du att kunna växa och utvecklas i roll och ansvar.

Dina arbetsuppgifter

Din roll kommer att innehålla två delar. En del av rollen är att arbeta helhetsorienterat som ett HR-affärsstöd till ett antal chefer inom Keskos varumärken K-Bygg, K-Rauta och Onninen. Detta innebär att du stöttar och utvecklar cheferna i frågor som bla arbetsrätt, fackliga förhandlingar, rekrytering, kompetensutveckling och rehab. Den andra delen av rollen innebär ett helhetsansvar för ett specifikt HR-område. Tex att arbeta aktivt med att utveckla och förbättra processer och arbetssätt för att ytterligare stärka Keskos attraktionskraft och arbetsgivarvarumärke.

Vidare kommer du att vara involverad i strategiska projekt med syfte att skapa en affärsnära HR funktion som skapar värde för verksamheten. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta med effektiviserings-, harmoniserings- och digitaliseringsprojekt. I rollen är du ett naturligt stöd till HR Direktören och andra ledande befattningshavare inom organisationen.

Din profil

Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom HR eller annan likvärdig erfarenhet. Du har minst 3–5 års erfarenhet av brett HR arbete. Du har varit delaktig i fackliga förhandlingar och har erfarenhet av både tjänstemän- och kollektivanställda. Tidigare erfarenhet från dynamisk, händelserik verksamhet som är decentraliserad är starkt meriterande. Om du har en fördjupad kunskap inom ett specifikt HR område ser vi även detta som en fördel.

Du som person

Som person är du ansvarstagande och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du ser till att saker och ting blir gjorda och tar ägandeskap. Vi tror att du är en person med god förmåga att kommunicera och samarbeta och som har lätt för att skapa förtroende. Du är smidig i din kommunikation men kan argumentera för din sak. Då du kommer vara en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet passar rollen dig som är strukturerad och lösningsorienterad. Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta i en omväxlande och föränderlig miljö.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Kesko Sverige med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Frida Olsson på Prodiem, tfn 073 388 22 62 eller Viktoria Simmingsköld, tfn 070 999 97 01.

Välkommen med din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Läs mer på http://kesko.jobylon.com/