Till ett innovativt vårdbolag som verkar nordiskt, med placering i Solna söker vi nu en HR-administratör med hyfsat god förståelse för löneområdet samt som är van att arbeta med Excel.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Uppdraget är beläget:

Solna

Tid:

Start så snart som möjligt och ca 2-3 månader.

Omfattning:

Omkring 75% helst, men allt mellan 50-100% kan fungera.

Beskrivning av uppdraget:

I rollen som HR-administratör kommer du att ingå i ett HR-team om 4-5 personer. Dina fokusuppgifter kommer att handla om att vara behjälplig HR-chefen i en HR Business Review med sammanställning av HR-relaterade uppgifter som rör ex.vis bonusplaner, antal anställda läkare, sjuksköterskor etc.

Du kommer också att arbeta med lönerelaterade uppgifter såsom lönerevisionsprocess och löneöverföring i Excel. (Själva lönehanteringen är outsourcad)

Övriga uppgifter innebär bl a:

  • Uppdatera personalhandbok
  • Uppdatera avtal
  • Vara involverad i uppstart av ett nytt tidrapporteringssystem som nyligen köpts in

Din profil:

Vi söker dig som har arbetat i rollen som HR-administratör ett par år. Då det är en del lönefrågor som ska hanteras behöver du även vara lite insatt i löneområdet, men då lönerna hanteras externt måste du inte ha arbetat med ren lönehantering. Däremot behöver du vara duktig på Excel och van att sammanställa data då det är mycket som är manuellt idag. Bolaget håller på och tittar på ett nytt HR-system. Du kan också ha arbetat i en HR Business Partner roll men gilla att arbeta administrativt. Då det är mycket spännande som händer i bolaget och det har vuxit snabbt, behöver du själv ha lite entreprenörstänk och vara en utförande person som gillar att samarbeta.

Ansökan:

I detta konsultuppdrag samarbetar företaget med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontakta Maria Gerle 073-303 30 24.