Vi söker nu en Compensation & Benefit Specialist till ett spännande bolag med ett starkt miljö- och hållbarhetsengagemang.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss samt är intresserad av att långsiktigt gå in i en anställning hos kunden.

Uppdraget är beläget:

Stockholm

Tid:

Startdatum februari med möjlighet till att uppdraget övergår i en anställning hos kunden

Omfattning:

100 % av en heltidstjänst.

Beskrivning av uppdraget:

I din roll som Compensation & Benefit Specialist kommer du att vara HRs kontaktperson gentemot löneleverantör samt ekonomiavdelning. Du ansvarar för att utveckla, implementera och säkerställa policies, processer, administration och verktyg inom området löner och förmåner. Du kommer att arbeta ut mot verksamheten samt tillsammans med HR chef och ekonomiavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Tillsammans med HR genomföra årliga lönerevisioner samt den årliga lönekartläggningen med ansvar för att planera och driva processerna från start till mål.
  • Ansvara för avtal och relationen mot billeverantörer, försäkringsbolag och förmånsbolag (Benify).
  • Superuser Flex samt hålla utbildning inom Lön och HRM
  • Uppdatera medarbetarguide, utbildningsregister, befattningsvärderingar
  • Stöd för HR och medarbetare, upprätta och hålla i utbildningar tex avs lönestruktur, prestationsutvärdering mm.
  • Agera företagets expert inom skatte-, försäkrings- och pensionsfrågor
  • Ta fram, analysera och presentera HR-statistik och rapporter.
  • Tolkning av kollektivavtal och säkerställa korrekt uppsatt i lönesystemet
  • Säkerställa att löneutbetalningarna är korrekta och i tid.
  • Ansvara för On- och Offboardingprocessen.
  • Ansvar för tjänstebilar, administration och Benify förmånsportal. Delta i utvecklingen av arbetet med policys.
  • Aktivt delta i arbete som rör arbetsmiljö, diskriminering och likabehandlingar
  • Driva projekt etc

Din profil:

Du har minst fem års erfarenhet inom Comp & Ben och har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du har en bred kunskap inom skatt, försäkring, pension och arbetsrätt. Vidare har du en stark analytisk förmåga och är en van system och Excelanvändare med digitalt intresse.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och lyhörd. Du har lätt för att skapa kontakter och samarbeta. Du är driven och analytisk med en administrativ förmåga. Vidare är du van att arbeta självständigt och ta ansvar samt arbeta målinriktat.

Ansökan:

I detta konsultuppdrag samarbetar företaget med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Susanna Bergman 070-860 22 76.