Payroll Manager till internationellt bolag i norrort

Vill du ta nästa steg i din karriär i en roll där du både får ansvar och möjlighet att påverka? Här erbjuds du en viktig position i ett internationellt bolag i förändring – där din kompetens inom lön blir central, men där du även ges möjlighet att växa inom angränsande områden som pension och förmåner. Du blir en del av ett engagerat HR-team med hög kompetens och stark laganda, och får samtidigt en nyckelroll i att driva arbetet mot mer skalbara och effektiva lösningar inom lön. 

Är detta din nya utmaning?

I rollen som Payroll Manager har du det övergripande och operativa ansvaret för lönen för de svenska bolagen inom koncernen, med sammanlagt cirka 400 medarbetare. Bolaget genomgår just nu en förändring där lön plockas hem till HR, vilket ger dig möjlighet att vara med och bygga upp strukturer och arbetssätt inom området. Du kliver in i en etablerad HR-organisation där du blir en självklar del av teamet och har ett nära samarbete med både HR, redovisning och verksamheten.

Du blir kontaktperson inom lön, med breda kontaktytor och en vardag som kombinerar operativt ansvar med stort utrymme att förbättra och utveckla. Här finns möjlighet att forma framtidens arbetssätt, exempelvis kopplat till nyckeltal, pensionshantering och rutiner. Tjänsten är placerad på kontoret i norra Stockholm och du rapporterar till HR-chefen.

 Dina arbetsuppgifter

  • Självständigt ansvar för hela löneprocessen för de svenska bolagen (cirka 400 löner)
  • Genomföra lönekörningar, hantera bonusutbetalningar, förmåner, traktamenten och tjänstebilar
  • Tolkning och tillämpning av kollektivavtal
  • Möjlighet att ta större ansvar inom t.ex. pension, förmåner och processutveckling
  • Driva förbättringsarbete inom lön – från rutiner till mer långsiktigt förändringsarbete
  • Rapportering av nyckeltal, t.ex. frånvaro och karensdagar, samt SCB-rapportering
  • Kontaktperson mot redovisningsfunktion kring t.ex. semesterlöneskuld
  • Utbilda chefer och medarbetare i lönerelaterade processer
  • Möjlighet att ta större ansvar inom t.ex. pension, förmåner och processutveckling
  • Superuser i Agda och kontaktperson mot systemleverantören Visma

Vem är du?

Du är trygg i din lönekompetens och tycker om att arbeta både operativt och med utvecklingsfrågor. Du är nyfiken, lösningsorienterad och har ett eget driv att förbättra och förenkla, alltid med service och kvalitet i fokus. Du är en kommunikativ person som gärna samarbetar med andra och som uppskattar att ha många kontaktytor i din vardag. I HR-teamet får du kollegor som är stöttande, prestigelösa och har roligt tillsammans – här kommer du att bli varmt välkomnad.

Du har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, antingen från en liknande roll med helhetsansvar på företag eller som lönekonsult med bred kundportfölj. Du har god kännedom om kollektivavtal, särskilt inom tjänstemannaområdet, och är van att självständigt hantera frågor kopplade till exempelvis bonus, övertid och semester. Erfarenhet av Agda är meriterande, likaså om du har arbetat i en internationell miljö. Du har god förståelse för arbetsrättsliga frågor, och det är positivt om du har intresse eller erfarenhet av att arbeta med pension eller andra personalförmåner. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Kund med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Vilda Cygnaeus på Prodiem, tfn 070-557 96 06 eller Sofia Gleistedt 073-344 22 86.

Välkommen med din ansökan!

Prodiem AB
Kontaktperson hos Prodiem
Vilda Cygnaeus
Dela jobbet / uppdraget

Fler lediga jobb / uppdrag