Redovisningschef till God Assistans

Vill du ta nästa steg i din karriär och leda ett positivt och ambitiöst redovisningsteam i en varm och engagerad företagskultur? I denna roll som Redovisningschef hos God Assistans får du möjlighet att påverka, utveckla och sätta din prägel på redovisningsfunktionen i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Här blir du en nyckelperson i arbetet med att driva kvalitet, struktur och effektivitet – tillsammans med ett engagerat team som trivs tillsammans och har roligt på jobbet.

Är detta din nya utmaning?

I rollen som Redovisningschef har du det övergripande ansvaret för redovisningen och konsolideringen av sex bolag som koncernen består av idag. Du leder och coachar ett team på fem medarbetare inom redovisning. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för att leverera korrekta och kvalitativa bokslut och rapportering. Rollen är både operativ och strategisk – du driver förbättringsarbete, utvecklar rutiner och processer samt säkerställer att redovisningen och rapporteringen är korrekt och håller en hög kvalitet.

Du kommer ha en central roll i ekonomifunktionen och vara en viktig samarbetspartner till både CFO och andra delar av verksamheten. En betydande del av rollen handlar om att sätta bra strukturer och processer för redovisning och rapportering, och sen införliva dessa i såväl nya som befintliga system. Du rapporterar till CFO och rollen är placerad på huvudkontoret i Solna Centrum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda, coacha och utveckla redovisningsteamet.
  • Säkerställa kvalitet, struktur och effektivitet i redovisningsprocesserna
  • Ansvara för bolagets månads-, kvartals- och årsbokslut.
  • Ansvar för konsolideringen och rapporteringen av koncernens sex bolag.
  • Årsredovisning och inkomstdeklaration.
  • Driva utveckling och förbättring av rutiner och processer.
  • Vara systemansvarig eller nyckelperson i systemfrågor relaterade till redovisning.
  • Delta i implementering av nya system eller utveckling av befintliga.
  • Intern kontroll.
  • Kontakt med myndigheter och revisorer.

Vem är du?

Du har en gedigen erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete i kombination med att leda team inom redovisning. Tidigare personalansvar är ett krav för rollen. Du har tidigare arbetat med koncernredovisning i någon mån. Du är en van användare av IT- och ekonomisystem, samt har ett gediget systemintresse. Erfarenhet av systemimplementationer är meriterande. Du behärskar de svenska och engelska språken obehindrat, både i tal och skrift.

För att trivas i rollen är du en trygg och engagerad ledare som trivs i en föränderlig miljö där mycket händer. Du tycker om att vara nära verksamheten och att med varm hand guida, stötta och coacha dina medarbetare. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har förmågan att kombinera det operativa arbetet med det strategiska. Din nyfikenhet och ditt systemintresse gör att du ser möjligheter till förbättring och gärna driver förändring.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar God Assistans med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Jessica Maurell på Prodiem, tfn 073-233 01 17.

Välkommen med din ansökan!

God Assistans kommer ur insikten att det finns massor som kan förbättras inom personlig assistans. Med ett personligt engagemang startade barndomsvännerna Mikael och Martin God Assistans. Med God Assistans hoppas de kunna hjälpa andra att få förutsättningar att leva ett fullvärdigt liv oavsett funktionsnedsättning. Läs mer om företaget på https://www.godassistans.se/

God Assistans AB
Kontaktperson hos Prodiem
Jessica Maurell
Dela jobbet / uppdraget

Fler lediga jobb / uppdrag