Interim Ekonomiassistent – Centrala Stockholm – Start i slutet av augusti

Till ett bolag inom försäkringsbranschen, söker vi nu en Ekonomiassistent. 

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. 

Uppdraget är beläget:

Centrala Stockholm 

Tid:

Start i slutet av augusti och ca 12-13 månader. 

Omfattning:

75-100% 

Beskrivning av uppdraget:

Som Ekonomiassistent kommer du att ingå i ett ekonomi/redovisningsteam som består av en Ekonomichef och ett par Redovisningsekonomier. Du kommer även att arbeta nära det administrativa teamet. Uppdraget är för att täcka upp för en person som ska gå på föräldraledighet under 1 års tid. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Säkerställa att banktransaktionerna är korrekta
  • Se till att det finns underlag för transaktionerna
  • Logga och stämma av att transaktionerna överensstämmer med uppgifterna i systemet 

Det finns bra utvecklingspotential och möjlighet att vara med och förbättra rutiner och processer i den här rollen. Du kommer att rapportera direkt till Ekonomichefen. 

Din profil:

Vi söker dig som har arbetat som Ekonomiassistent ett par år och gillar att arbeta administrativt. Du är bra på att samarbeta och gillar att ingå i ett team, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Då bolaget arbetar internationellt är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska bra, i både tal och skrift. Du kommer att arbeta både i ekonomisystemet Oracle samt i MS Excel. Vidare är du en öppen, positiv och prestigelös person som bidrar till en trevlig stämning på jobbet. 

Ansökan:

I detta konsultuppdrag samarbetar företaget med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Maria Gerle maria.gerle@prodiem.se

Prodiem AB
Kontaktperson hos Prodiem
Maria Gerle
Dela jobbet / uppdraget

Fler lediga jobb / uppdrag