Så fungerar det att rekrytera

Vi använder oss av en gedigen och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess. Kontakta oss så berättar vi mer.

Målet är att hitta den bästa kandidaten till dig, men även att du ska känna dig trygg genom hela rekryteringsprocessen. Vi ansvarar för:

1
UPPSTARTSMÖTE

Framtagning av företagspresentation, befattningsbeskrivning och kravprofil. Genomgång av tidplan för rekryteringsprocessen.

2
UPPRÄTTANDE AV DOKUMENT

Utifrån uppstartsmötet ansvarar vi för att ta fram relevanta dokument för en bra presentation till våra kandidater.

3
SÖK

Vi söker i vårt egna nätverk samt externa nätverk. Kandidaterna kartläggs och kontaktas utifrån den kravprofilen vi har kommit överens om med kunden.

4
INTERVJUER

Vi genomför en strukturerad intervju.

5
MATCHNING

Matchning görs med hänsyn till såväl bakgrund som personliga egenskaper.

6
TESTER

Vi använder oss av personlighetstestet MPA och det logiskt-, analytiska testet ACE (Master Management).

7
REFERENSTAGNING OCH BAKGRUNDSKONTROLLER

Vi tar alltid minst två referenser på slutkandidat. Av oss får kunden en skriftlig referensrapport.

8
ANSTÄLLNING

Vi är ett stöd i anställningsförfarandet men det är kunden som ger erbjudandet till kandidaten.

9
UTVÄRDERING

Efter tre månades anställningstid gör vi en utvärdering både med kund och kandidat.

Vi är stolta över att nästan alla våra kunder är återkommande. Vi tycker att det är den bästa rekommendationen. 

Berätta om era utmaningar. Vi hjälper dig vidare. 

Hör av dig till Caroline eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig snabbt. 

Caroline Björk
Affärsområdeschef Rekrytering
073-303 34 66