Redovisningsansvarig till Fastighetsbolag i centrala Stockholm

Vill du vara en del av en långsiktig, stabil och värdedriven verksamhet – i en roll där du får ta stort ansvar, bidra till hög kvalitet och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor? Nu söker vi en Redovisningsansvarig till ett fastighetsbolag i centrala Stockholm där du får en bred och varierad roll. Här kombinerar du det traditionella redovisningsarbetet med utrymme för analytiskt tänkande, utveckling av arbetssätt och möjlighet att påverka ekonomifunktionens framtida processer.

Detta är en roll för dig som vill växa, ta nästa kliv i din karriär och samtidigt arbeta nära verksamheten. Låter det som din nästa utmaning? Då ska du definitivt läsa vidare!

Ansvarsområde

I rollen som Redovisningsansvarig har du ett helhetsansvar för den finansiella redovisningen av moderbolaget samt flera fastighetsägande bolag. Rollen innebär att du arbetar nära både verksamheten så som förvaltning och interna avdelningar. Du förväntas bidra med ett tydligt fokus på kvalitet, struktur och utveckling. Här får du möjlighet att ta stort eget ansvar, samtidigt som du samarbetar med ett engagerat team och deltar i initiativ för att effektivisera och förbättra ekonomifunktionens processer. Rollen passar dig som är analytisk, proaktiv och trivs i en miljö där det är lika viktigt att förstå siffrorna som att ifrågasätta och utveckla dem.

I din vardag hanterar du allt från löpande redovisning och bokslut till frågor som rör personal- och lönekostnader, interna mellanhavanden, ränteutbetalningar och balans och kostnadsanalyser. Rollen erbjuder ett stimulerande arbetsklimat där det är naturligt att inte besitta fullständig kunskap från början – engagemang och viljan att utvecklas värderas högt.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i centrala Stockholm och du rapporterar till redovisningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningsansvarig kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara:

  • Löpande redovisning samt månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Årsredovisning och deklaration
  • Hantering och analys av personal- och lönerelaterade kostnader
  • Ansvara för interna mellanhavanden mellan moder- och dotterbolag
  • Kostnadsfördelning mellan enheter
  • Utföra kontroller, avstämningar och underlagsgranskningar
  • Nära dialog med olika avdelningar
  • Driva förbättring av processer för långsiktig planering och kvalitet

Vem är du?

För att trivas i denna roll bör du vara en självgående och framåtlutad person som gillar struktur, analys och ansvar. Du har en naturlig vilja att förstå helheten och drivs av att bidra med insikter. Du är nyfiken och trygg i att ifrågasätta, har lätt för att skapa dialog och trivs med att ta kontakt med olika delar av organisationen. Att sprida en god energi på arbetsplatsen ser du som en självklarhet och du tror på att laganda är vägen framåt!

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och har därefter arbetat med kvalificerad redovisning med stor fördel inom fastighetsbolag, alternativt erfarenhet av moderbolagsredovisning. Vi ser att du har ett intresse för system och digitala verktyg, och det är meriterande om du arbetat i systemet Insikt. Du behöver inte vara färdig – här ges utrymme att växa in i rollen, så länge du har rätt personlighet och vilja. 

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Jakob Altensten på Prodiem, tfn 073-344 51 80, alt Anna Abrahamsson, 070-691 01 35.

Välkommen med din ansökan!

Prodiem AB
Kontaktperson hos Prodiem
Jakob Altensten
Dela jobbet / uppdraget

Fler lediga jobb / uppdrag