Klarahill bedriver begravningsverksamhet och familjejuridik med drygt 30 kontor runt om i Sverige. Bolaget bildades 2014 och har sedan starten snabbt vuxit till en koncern med drygt 100 anställda och cirka 150 msek i omsättning. Bolaget har fortsatt starka tillväxtplaner. Huvudägare är Mellby Gård.

För dig som vill vara med på en unik transformationsresa finns nu möjligheten att bli Redovisningsekonom i en av Sveriges mest intressanta konsolideringsprocesser. Klarahill konsoliderar såväl begravnings- som familjejuridikbranschen och har på kort tid fått upp finansiella och strategiska resurser för att lyckas i en tid där många utmanare tror att det digitala mötet kan ersätta det fysiska.Visionen är att vara den begravningsbyrå som kunderna helst väljer och den byrå som konkurrenterna helst vill vara.

Branschen är sedan ett par år tillbaka i ett skede där en mycket snabb digital transformation pågår. Klarahill står stolt med åsikten att det digitala mötet aldrig kommer ersätta det fysiska. Däremot har man en övertygelse, att för att bli bättre i mötet med kunder, behöver man vara där människor finns – vilket många gånger är i digitala miljöer. 

Klarahills andra affärsområde, Verahill Familjejuridik är sprunget ur den omfattande juridiken som finns kring bouppteckningar och arvskiften som uppstår ur begravningsverksamheten. Här jobbar man inte enkom med dödsfallsjuridik, utan med ambitionen att vara det självklara valet för familjejuridiken genom livets alla skeden. Här görs motsvarande konsolideringsresa i en parallell-, och på samma sätt fragmenterad bransch, vilket ger ytterligare en dimension till uppdraget. Den digitala strategin är även inom Verahill en stor del av affärsstrategin, vilket ställer höga krav på konstant och snabb anpassning av affären.

Detta söker vi

Är du en engagerad redovisningsekonom som trivs i en entreprenöriell miljö där du har stora möjligheter att påverka och utveckla? Vill du dessutom arbeta i en bransch som är givande och meningsfull?

Som redovisningsekonom på Klarahill får du en bred redovisningsroll som innebär både operativt redovisningsarbete samt möjlighet att bidra i utveckling av processer och rutiner. I rollen kommer du ha ett helhetsansvar för redovisningen för en del av verksamheten och rapportera till CFO.

Tjänsten är placerad på Klarahills huvudkontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Du huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Löpande redovisning
  • Årsredovisning
  • Rapportering
  • Uppföljning och analys
  • Delaktighet i revisionsarbetet
  • Hantering av moms och skatt
  • Utveckling av processer och rutiner
  • Delaktig i systemimplementation

Din profil

Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har en kvalificerad redovisningsbakgrund och är självständig i bokslutsarbete. Vidare ser vi att du tidigare har arbetat med förbättringsarbete och att sätta processer/rutiner. Om du tidigare arbetar med systemimplementation eller är systemintresserad är detta meriterande.

Du som person

Det finns en naturlig självständighet i ditt sätt att driva ditt arbete och du är en lösningsorienterad person med initiativförmåga. Det är viktigt att du är en flexibel person som trivs i en entreprenöriell miljö, likväl som att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du trivs i samarbetet med andra och har ett naturligt servicetänk gentemot dina kollegor i organisationen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Klarahill med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Joakim Minneskjöld på Prodiem, via tfn 0730-73 18 66.

Välkommen med din ansökan!

Tillbaka till alla lediga jobb